• można je zjeść z pieczywem lub podać do obiadu,
  • to świetny zamiennik surówki,
  • są smaczne i szybkie w przygotowaniu.

 

Składniki (dla 2 osób):

  • 400 g pieczarek
  • cebula
  • 2 łyżki olej lub masło
  • 2-3 łyżki sosu sojowego
  • pieprz

 

Pieczarki krótko opłucz pod bieżącą wodą, osusz. Malutkie zostaw w całości, a większe pokrój w połówki lub ćwiartki. Na patelni rozgrzej olej. Gdy się dobrze rozgrzeje, wrzuć pieczarki i obsmaż je na rumiano na mocnym ogniu. Dodaj cebulę pokrojoną w piórka. Gdy już zmięknie, dodaj sos sojowy i pieprz. Podsmażaj jeszcze 1 minutę i… gotowe.

Pieczarki najlepiej przetrzeć wilgotnym papierowym ręcznikiem lub krótko opłukać pod bieżącą wodą. Jeśli namoczysz je w misce, wchłoną wodę i wypuszczą ją na patelni w czasie smażenia.
W przepisie smażę najpierw pieczarki, a nie cebulę, by się przyrumieniły i nie puściły soku.
Jeśli posolisz pieczarki na początku lub w połowie smażenia, puszczą wodę i będą dusić się we własnym sosie.

STRONA GŁÓWNA