Brakuje Ci czasu? Jesteś przepracowana? Masz na swoich barkach zbyt dużą ilość obowiązków? Marzysz o tym, by odpocząć po ciężkim dniu, ale rodzinka biega głodna i musisz jeszcze postać przy garach? Powinnaś znaleźć czas, by móc zadbać nie tylko o bliskich, ale też o siebie. Pomoże Ci w tym wprowadzenie kilku zmian w Waszym domowym zaciszu.
  • 1. Gotuj szybkie potrawy, które nie są czasochłonne i wymagają niewielkiej ilości pracy, np.
  • zupy, np. jarzynowa, pieczarkowa, pomidorowa, flaczki wołowe,
  • sałatki, np. z ryżem, tortellini, makaronem, ziemniakami lub lekkie na sałacie,
  • dania jednogarnkowe, np. leczo, fasolka po bretońsku, garnek chłopski z kiełbasą i ziemniakami,
  • dania z piekarnika, np. pieczona ryba z warzywami, karkówka/udka z warzywami pieczone w rękawie.
  • 2. W weekend gotuj na 5-6 dni roboczych.
Gotowe dania przechowuj w lodówce, wekuj w słoikach lub zamrażaj. Przed przygotowaniem dań warto zrobić listę potraw, rozpisać je na poszczególne dni i w oparciu o to zaplanować zakupy.
  • 3. Gotuj z tego, co masz.
Czasem zamiast biec do sklepu po kolejne produkty do gotowania, rozejrzyj się i spróbuj przygotować danie z tego, co masz w kuchni. Z kilku składników przygotujesz, np. placki ziemniaczane (z surowych lub ugotowanych ziemniaków), tosty francuskie, naleśniki, makaron z warzywami lub serem i śmietaną.
  • 4. Kup sprzęt, który ułatwi Ci gotowanie.
Mam tu na myśli robota kuchennego, szybkowar lub thermomix – skrócą czas przygotowania potraw i zmniejszą ilość bałaganu w kuchni.
  • 5. Zaangażuj domowników.
Nie musisz gotować sama! Poproś o pomoc męża/partnera lub dzieci. I małe i większe dzieci chętniej pomogą, jeśli włączysz fajną muzykę i zrobisz z gotowania wspólną zabawę. 
  • 6. Zjedzcie w restauracji.
Od czasu do czasu wyjdźcie do knajpki lub zamówcie do domu pizzę. Przy natłoku obowiązków przyda Ci się odpoczynek od stania przy garach i zmywania.
Pomyśl, czy któraś w powyższych rad faktycznie Ci się przyda. Jeśli tak, to po prostu zacznij ją realizować. Powodzenia;)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *